Poprvé se o cestovním modelu Turismo Veloce zmínil Claudio Castiglioni a její příchod stanovil na rok 2013, bohužel její vývoj si vzal ještě více času a tak světlo světa spatřila poprvé až v roce 2016.
Nová generace Turismo Veloce dostala také pár kosmetických úprav, z nichž asi nejdůležitější je vyšší a širší větrný štít, který vás lépe ochrání před větrem. Lze jej nastavit ručně. Model má také o 20 mm snížené sedlo, ovšem žádným snížením polstrování sedla, ale přepracovaným podsedlovým rámem, které bylo uchyceno níže. Výrobci šlo primárně o pohodlí jezdce a tak kromě nižšího sedla, mu dali také paměťovou pěnu. Nové sedlo zlepšuje ergonomii, jezdci dává větší pocit, že je více spjat s motocyklem a je více chráněn před okolními vlivy.
Pěti a půl palcový barevný displej je možné propojit s chytrým telefonem a zrcadlit na něm lze pomocí aplikace MV Ride kromě hovorů, zpráv nebo oblíbené muziky, také navigaci, což při cestování zcela jistě oceníte a také konfigurovat různá nastavení.
Aby se co nejvíce snížilo tření zdvihátek ventilů v motoru, byla pokryta vrstvou DLC - Diamont Like Carbon a vodítka ventilů jsou sintrovaná. Tříválec o zdvihovém objemu 798 ccm a výkonu 110 koní při 10 150 otáčkách byl vybaven novými ložisky s nižším valivým odporem na vyvažovacím hřídeli, klice a na pístním čepu. Turismo Veloce 800 má až o 12% více točivého momentu v nízkých a středních otáčkách, přesněji mezi 3000 a 6000 otáčkami oproti předchozí generaci. Kromě nižší spotřeby byste si tímto mohli prodloužit i životnost motoru. Přepracovaný je také výfukový systém, vstřikovače i palivové čerpadlo.
Zlepšovalo se i na převodovce, kterou navíc vybavili obousměrným rychlořazením EAS 3.0. Poupravili se převodové poměry, aby motocykl řadil ještě citlivěji. Stejně jako model MV Agusta Superveloce S, i Turismo Veloce bude vybavenou novou šestiosou řídící jednotkou e-Novia, která spolupracuje s kontrolou trakce, náklonovým ABS MK100 Continental, ale třeba také s funkcí proti zvedání předního kola. Semiaktivní podvozek je vybaven komponentami od firmy Sachs a byla přepracované módy odpružení podle zvoleného jízdního režimu. O bezpečné zastavení sedmnáctipalcových kol se vám postarají přední 320 mm kotouče brzděny čtyřpístkem Brembo.
Tradičně je v nabídce několik variant tohoto modelu. Nejlevnější z nich je Rosso, který není vybaven semiaktivním podvozkem, ale vpředu má stavitelné 43mm vidlice Marzocchi a vzadu jeden tlumič Sachs.
Vybavenější verze Lusso a RC jsou navíc dostupné i s automatickou spojkou SCS - Smart Clutch System vyvinutou americkou firmou Rekluse a dále zdokonalenou společností MV Agusta, se kterou se můžete rozjíždět nebo i zastavovat bez nutnosti mačkání spojky.
                      
                      
                      
                      
                      | Motor a Převodovka | |
|---|---|
| Typ | Tříválec   | 
| Obsah | 798 cm3   | 
| Vrtání / Zdvih | 79 mm x 54.3 mm   | 
| Spojka | Hydraulic, wet, multi-disc with slipper clutch   | 
| Převodovka | MV EAS 3.0 (Electronically Assisted Shift Up & Down)   | 
| Rám, Podvozek, Přístrojová deska | |
| Přední kolo | 3.50” x 17”   | 
| Zadní kolo | 6.00” x 17”   | 
| Přední pneu | 120/70 - ZR 17 M/C   | 
| Zadní pneu | 190/55 - ZR 17 M/C   | 
| Přední odpružení | Marzocchi “UPSIDE DOWN” telescopic hydraulic fork with rebound-compression damping and spring preload external and separate adjustment   | 
| Zadní odpružení | Progressive Sachs, single shock absorber with rebound and compression damping and spring preload adjustment   | 
| Přední brzdy | Brembo radial-type, with 4 pistons Ø 32 mm (Ø 1.26 in.)   | 
| Zadní brzda | Brembo with 2 pistons - Ø 34 mm (Ø 1.34 in.   | 
| Rozměry | |
| Délka | 2.125 mm   | 
| Výška sedla | 830 mm   | 
| Hmotnost | 191 kg   | 
| Objem nádrže | 21.5 l   | 
| Výkon | |
| Maximální výkon | 81 kW (110 hp) v 11.000 r.p.m.   | 
| Maximální kroutící moment | 84 Nm (8.57 kgm) v 8.500 r.p.m   | 
| Spotřeba | 5.5 l/100 km   | 
| CO2 hodnoty | 128 g/km   | 
| Cena | |
| CZK | 400 000   |